INSPIRACJA WARSZAWA BIAŁOŁĘKA
Strona glówna

O nas

Idea przedszkola

Decyzję o powstaniu naszej placówki podjęliśmy już wiosną 2011 roku - jako przedsiębiorcy, mieszkańcy Białołęki, a przede wszystkim Rodzice.
Dla naszych dzieci poszukiwaliśmy przedszkoli, a później szkół, które spełniałyby funkcję opiekuńczą, wychowawczą i edukacyjną – w pełnym tego słowa znaczeniu. Zauważamy potrzeby i braki, zarówno w samej infrastrukturze edukacyjnej na Białołęce, jak i funkcjonującym systemie nauczania. Na podstawie analizy potrzeb rodzin z małymi i starszymi dziećmi - naszych znajomych i przyjaciół, postanowiliśmy stworzyć nowe miejsce dla dzieci: ekologiczne, zarządzane zgodnie z ideą nowoczesnej pedagogiki holistycznej, wspierające zarówno dzieci, jak i dorosłych - w ich odpowiedzialnej pracy Rodzica.
 

W INSPIRACJI pragniemy nauczać w duchu:
  • wyrażania siebie i swojej odrębności poprzez indywidualne talenty, inteligencję i intuicję,
  • odważnego, niezależnego myślenia,
  • twórczej radości i energii,
  • gotowości do rozumienia potrzeb innych, empatii i miłości,
  • współpracy,
  • troski o sprawiedliwość,
  • ekologii i świadomości współzależności świata przyrody oraz ludzkiego życia,
  • szacunku dla życia we wszelkich jego przejawach, poczuciu jedności z całą planetą,
  • koncentracji, harmonii i spokoju wewnętrznego,
  • ideałów olimpijskich w sporcie, szacunku do przeciwnika i gry fair play.

 

Nasi wychowawcy i nauczyciele będą realizować program edukacyjny zgodny z podstawą programową MEN, rozszerzony o autorski "Projekt INSPIRACJA". Pragniemy upowszechniać nauczanie oparte o założenia pedagogiki holistycznej, w myśl której nauczyciel/wychowawca:

  • emanuje głęboką życzliwością, mocą i energią twórczą, 
  • pomaga przezwyciężać szkodliwe oddziaływania, którym bezustannie podlega subtelna i wrażliwa osobowość każdego dziecka, 
  • pozostaje w kontakcie i poczuciu głębokiej więzi z każdym podopiecznym, 
  • jest świadomy i wyczulony na potrzeby, odmienność i zdolności każdego dziecka, 
  • jest uważny i właściwie diagnozuje trudności dziecka oraz wskazuje najlepsze drogi pomocy, 
  • w procesie dydaktycznym uwzględnia zarówno uwarunkowania fizyczne, środowiskowe, emocjonalne, osobowościowe jak i predyspozycje fizyczne każdego dziecka, 
  • zawsze postrzega sytuację dziecka w kontekście jego rodziny, społeczności lokalnej i światowej, 
  • rozbudza w dzieciach chęć do współuczenia się i współtworzenia, 
  • stale rozwija własny potencjał twórczy.

 

Powiadomienie o plikach cookies
Uprzejmie informujemy, iż niniejsza witryna korzysta z plików cookies. Pozostając na niej wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Dowiedz się więcej, czytając Politykę prywatności.[x] Nie pokazuj więcej